MFF:s krisåtgärd – erbjuder gratis Dplay-abonnemang för fans
25 miljoner kronor riskerar MFF att förlora ifall alla fans skulle kräva pengarna tillbaka. Nu har klubben lanserat olika ”supporterpaket” som ett erbjudande till de fans med årskort.
Malmö FF hade vid årsskiftet 216,4 miljoner kronor i likvida medel. Men vid stora inkomster kommer även stora utgifter. När coronapandemin sedan slår till och stoppar alla intäkter så blir ekonomin en svår ekvation att reda ut.
En viktig inkomst för de allsvenska klubbarna är de årskort som man sålde under våren, biljetter som nu inte kan användas av supportrar då läktarna kommer att stå tomma inledningsvis.
I ett försök att få supportrar att inte kräva sina pengar tillbaka gick Malmö FF ut under tisdagen med olika alternativ för supportrar. De olika paketen bygger på att klubben ska erbjuda en alternativ tjänst för att supportrar inte ska kräva sina pengar tillbaka.
Bland annat gick man ut med ett supporterpaket där en tv-produktion kommer att göras inför varje match med bland annat den himmelsblå profilen Anders Andersson.
I det så kallade “pluspaketet” får supportrar två månaders abonnemang hos Dplay, en kostnad som klubben står för.
“Ingenting kan ersätta atmosfären på läktaren men Malmö FF hoppas att vi kan erbjuda dig en himmelsblå upplevelse byggd på den glädje, samhörighet och framgång vi delar, tillsammans”, skriver man i ett pressmeddelande.
Malmö FF har sålt årskort för över 25 miljoner kronor, intäkter som man nu riskerar att tappa.
Foto: Bildbyrån