HIF hoppas nå målet för sålda säsongskort: ”Vi har passerat 2200”
Förra säsongen nådde Helsingborgs IF inte riktigt upp till 4 000 sålda säsongskort.
Men den här säsongen har HIF goda förhoppningar om att nå målsättningen.
– Det är något färre sålda nu än vid samma tidpunkt förra året, men vi märker samtidigt att intresset för årets säsong växer mer och mer, säger marknadschefen Erik Brunnström till Fotboll Skåne.
Som allsvenska nykomlingar och med flera stora återvändare i laget gick HIF in i fjolårets säsong med stora förhoppningar om att nå över 4 000 sålda säsongskort. Efter att antalet sålda säsongskort på ståplats kommit över 1 000 ett par veckor in i säsongen landade man till slut på cirka 3 750 säsongskort under 2019.
Just nu pågår säsongskortsförsäljningen inför 2020 års säsong och HIF är förhoppningsfulla om att öka försäljningstakten när Allsvenskan närmar sig. Den officiella supporterföreningen, som förra året körde en kampanj för att nå 1 000 säsongskort på Södra stå, har i år höjt sin egen målsättning till 1 500 säsongskort.
– Vi har passerat 2200 sålda säsongskort, säger marknadschefen Erik Brunnström till Fotboll Skåne.
– Det är något färre sålda nu än vid samma tidpunkt förra året, men vi märker samtidigt att intresset för årets säsong växer mer och mer. Som vanligt blir det en liten dipp efter julhandeln men efter januarilönen har försäljningen ökat på nytt.
Vilka sektioner är hetast i försäljningen just nu?
– Östra läktaren (sittplats) är den som är hetast. Samtidigt börjar försäljningen på Södra stå öka där Kärnan just nu driver kampanjen 1500 på Södra stå.
Vad är målsättningen inför den allsvenska premiären?
– Vår målsättning och prognos är 4000 sålda säsongskort.
Reporter på Fotboll Skåne